Здравей Лео! Напротив, трябва да сте оптимисти, защото BgH вече се произнесе в полза на играчите през 2021 г. и това мнение не се е променило. Ето откъса.
В решението си от 22 юли 2021 г. Върховният съд потвърди, че германската забрана за онлайн хазарт съгласно раздел 4, параграф 4 GlüStV е съвместима с европейското право (цялата информация за новия GlüStV може да бъде намерена тук). Освен това не е необходимо делото да се отнася до Съда на Европейските общности, тъй като Съдът на Европейските общности вече беше обявил през 2010 г., че разглеждането на ограничителните мерки във връзка с хазарта е отговорност на националните съдилища. Федералният съд го формулира по следния начин:
„Жалбата на ответника срещу недопускането на жалбата в решението на Съда на камарата - 5-ти граждански сенат - от 6 октомври 2020 г. се отхвърля, тъй като делото няма нито фундаментално значение, нито по-нататъшното развитие на закона или осигуряването на униформа юриспруденцията изисква решение на апелативния съд ( § 543, параграф 2, изречение 1 от ZPO ). Няма причина въпросът да се отнася до Съда на Европейския съюз съгласно член 267, параграф 3 от ДФЕС. В случай на спор не възниква въпрос от значение за решението по отношение на тълкуването на правото на Съюза, който вече не е изяснен от съдебната практика на Съда или на който не може да се отговори без съмнение (вж. Съд на ЕО, решение на 6 октомври 1982 г. - 283/81, Coll. 1982, 3415 параграф 21 = NJW 1983, 1257 - Cilfit et al; решение от 1 октомври 2015 г. - C-452/14, GRUR Int. 2015, 1152 Rn. 43 - Doc Generici, mwN). Съдът на Европейските общности реши, че разглеждането на съгласуваността на ограничителните мерки в сектора на хазарта съгласно правото на ЕС е въпрос от компетентността на националните съдилища в отделни случаи (вж. Съдът на ЕС, решение от 8 септември 2010 г. - C-46/08, Coll. 2010, I-8149 = NVwZ 2010, 1422 No. 65 - Carmen Media Group). Той вече е изяснил принципите на правото на Съюза, които са от значение за това изследване (вж. Съдът на Европейските общности, решение от 15 септември 2011 г. - C-347/09, Coll. 2011, I-8185 = EuZW 2011, 841 Rn. 44, 56 - Dickinger и Ömer, mwN). В съответствие с раздел 544, параграф 6, изречение 2, половината на изречението 2 от ZPO не се изисква допълнителна обосновка." (BGH, решение от 22 юли 2021 г. – I ZR 199/20)
Hi Leo! On the contrary, you should be optimistic, because BgH has already ruled in favor of the players in 2021 and this opinion has not changed. Here is the excerpt.
In its decision of July 22, 2021, the Supreme Court confirmed that the German online gambling ban according to Section 4 Paragraph 4 GlüStV is compatible with European law (all information about the new GlüStV can be found here). In addition, it is not necessary to refer the case to the European Court of Justice, as the Court of Justice had already declared in 2010 that the examination of restrictive measures in relation to gambling was the responsibility of the national courts. The Federal Court of Justice puts it as follows:
"The defendant's complaint against the non-admission of the appeal in the judgment of the Chamber Court - 5th Civil Senate - of October 6, 2020 is rejected because the case has neither fundamental importance nor the further development of the law or the securing of uniform jurisprudence is a decision of the appeal court requires ( § 543 para. 2 sentence 1 ZPO ). There is no reason to refer the matter to the Court of Justice of the European Union under Article 267(3) TFEU. In the event of a dispute, no question of relevance to the decision arises regarding the interpretation of Union law that has not already been clarified by the case law of the Court of Justice or that cannot be answered beyond doubt (cf. ECJ, judgment of October 6, 1982 - 283/81, Coll. 1982, 3415 para. 21 = NJW 1983, 1257 - Cilfit et al; judgment of October 1, 2015 - C-452/14, GRUR Int. 2015, 1152 Rn. 43 - Doc Generici, mwN). The Court of Justice has decided that the examination of the consistency of restrictive measures in the gaming sector under EU law is a matter for the national courts in individual cases (cf. ECJ, judgment of September 8, 2010 - C-46/08, Coll. 2010, I-8149 = NVwZ 2010, 1422 No. 65 - Carmen Media Group). He has already clarified the principles of Union law that are relevant for this examination (cf. ECJ, judgment of September 15, 2011 - C-347/09, Coll. 2011, I-8185 = EuZW 2011, 841 Rn. 44, 56 - Dickinger and Ömer, mwN). In accordance with Section 544 Paragraph 6 Sentence 2 Half Sentence 2 ZPO , further justification is not required." (BGH, decision of July 22, 2021 – I ZR 199/20)
Moin Leo! Du solltest im Gegenteil, optimistisch sein, denn BgH hat schon 2021, zugunsten der Spieler geurteilt und diese Meinung hat sich nicht geändert. Hier der Auszug.
In seinem Beschluss vom 22.07.2021 bestätigt der oberste Gerichtshof, dass das deutsche Online-Glücksspielverbot nach § 4 Abs. 4 GlüStV mit europäischem Recht vereinbar ist (alle Infos zum neuen GlüStV sind hier zu finden). Zudem sei eine Vorlage der Sache vor den europäischen Gerichtshof nicht notwendig, da dieser schon im Jahr 2010 erklärt hatte, dass die Prüfung beschränkender Maßnahmen in Bezug auf das Glücksspiel den nationalen Gerichten obliege. Der Bundesgerichtshof formuliert es wie folgt:
„Die Beschwerde der Beklagten gegen die Nichtzulassung der Revision in dem Urteil des Kammergerichts - 5. Zivilsenat - vom 6. Oktober 2020 wird zurückgewiesen, weil die Rechtssache weder grundsätzliche Bedeutung hat noch die Fortbildung des Rechts oder die Sicherung einer einheitlichen Rechtsprechung eine Entscheidung des Revisionsgerichts erfordert (§ 543 Abs. 2 Satz 1 ZPO). Eine Vorlage an den Gerichtshof der Europäischen Union nach Art. 267 Abs. 3 AEUV ist nicht veranlasst. Im Streitfall stellt sich keine entscheidungserhebliche Frage zur Auslegung des Unionsrechts, die nicht bereits durch die Rechtsprechung des Gerichtshofs geklärt oder nicht zweifelsfrei zu beantworten ist (vgl. EuGH, Urteil vom 6. Oktober 1982 - 283/81, Slg. 1982, 3415 Rn. 21 = NJW 1983, 1257 - Cilfit u.a.; Urteil vom 1. Oktober 2015 - C-452/14, GRUR Int. 2015, 1152 Rn. 43 - Doc Generici, mwN). Der Gerichtshof hat entschieden, dass die unionsrechtliche Kohärenzprüfung beschränkender Maßnahmen im Glücksspielsektor im Einzelfall Sache der nationalen Gerichte ist (vgl. EuGH, Urteil vom 8. September 2010 - C-46/08, Slg. 2010, I-8149 = NVwZ 2010, 1422 Rn. 65 - Carmen Media Group). Die für diese Prüfung maßgeblichen Grundsätze des Unionsrechts hat er bereits geklärt (vgl. EuGH, Urteil vom 15. September 2011 - C-347/09, Slg. 2011, I-8185 = EuZW 2011, 841 Rn. 44, 56 - Dickinger und Ömer, mwN). Von einer näheren Begründung wird gemäß § 544 Abs. 6 Satz 2 Halbsatz 2 ZPO abgesehen." (BGH, Beschluss vom 22.07.2021 – I ZR 199/20)
Автоматичен превод: