Какво е емпатичен маркетинг?
Емпатията е способността да виждате събития и ситуации от чужда гледна точка - да се поставите на тяхно място. За марките емпатичният маркетинг е да се види света през гледната точка на потребителя. Помага ви да поставите клиента в центъра на вашата маркетингова стратегия и да работите навън , примери за маркетинг на съпричастност, маркетинг за изграждане на съпричастност, съпричастност в маркетинга на съдържанието, маркетинг, базиран на съпричастност, шаблон за маркетингов план, маркетингов план, маркетингов план за социални медии, как да създадете маркетингов план, шаблони за дигитален маркетингов план, как да направите маркетингов план, Емпатичният маркетинг е за свързване с клиенти. Става въпрос за навлизане в умовете им и разбиране на техните преживявания, страхове, желания, нужди и надежди. Като хора всички ние плачем, ядосваме се или се дразним, смеем се и обичаме. Тези чувства възникват от емоционално преживяване. Емпатията в продажбите се отнася до приоритизирането на емоциите и чувствата на клиентите. Като уважава и разбира гледната точка и мисленето на клиентите, продавачът може да изгради доверие и да насърчи здрави отношения с клиентите си. Както се казва, хората купуват от хората, на които имат доверие. Емпатията е способността да виждате събития и ситуации от чужда гледна точка - да се поставите на тяхно място. За марките емпатичният маркетинг е да се види света през гледната точка на потребителя. Помага ви да поставите клиента в центъра на вашата маркетингова стратегия и да работите навън.
Но е важно да запомните, че да бъдеш съпричастен също означава да си искрен – не можеш да създаваш емоционални маркетингови кампании с единствената цел да манипулираш клиентите.
Емпатията е правдоподобна, когато създава автентични връзки между марки и потребители. Трябва да изградите доверие и органични взаимоотношения през целия път на клиента.
Защо емпатията е важна в маркетинга?
Очертахме как работи емпатията в маркетинга, но има много причини, поради които е важна, особено през 2021 г. и след това.
Емоцията и връзката са по-необходими сега от всякога. Начинът, по който живеем и работим, се е променил по начини, които не сме могли да си представим. „Бизнесът както обикновено" е нещо от миналото, защото се генерират много емоции за бъдещето — и тези емоции влияят на това как потребителите реагират на маркетинговите кампании.
Обхватът на човешките емоции е огромен, от положителни емоции като радост, интерес и удивление до по-негативните като страх, гняв или тъга (особено гневът може да бъде мощен мотиватор за споделяне на съдържание). Кампаниите трябва да бъдат насочени към предизвикване и свързване с тези истински емоции.
Въпреки че марките все още искат да продават продукти и услуги и да носят приходи, начинът, по който преместват потребителите през фунията, трябва да се промени. И този подход трябва да бъде от нулата.
Адаптирайте маркетинга на съдържанието си, преразгледайте пътя на клиента и обучете служителите си за ползите от предизвикването на емоции в маркетинговите канали.
Как да използваме емпатията в маркетинга
Маркетингът на марката е в една траектория от дълго време: продавайте продукти и усилвайте имиджа на марката си, като подчертавате характеристиките на вашата компания.
What is empathetic marketing?
Empathy is the ability to see events and situations from another’s perspective — to put yourself in their shoes. For brands, empathetic marketing is about seeing the world through the user’s point of view. It helps you place the customer at the center of your marketing strategy and work outwards, empathy marketing examples, building empathy marketing, empathy in content marketing, empathy based marketing, marketing plan template, marketing plan, social media marketing plan, how to create a marketing plan, digital marketing plan templates, how to make a marketing plan,Empathetic marketing is about connecting with customers. It's about getting inside their minds, and understanding their experiences, fears, desires, needs, and hopes. As humans, we all cry, get angry or annoyed, laugh, and love. These feelings arise from an emotional experience. Empathy in sales refers to prioritizing the emotions and feelings of the customers. By respecting and understanding customers' perspectives and thinking, a salesperson can build trust and foster a healthy relationship with their customers. As they say, people buy from the people they trust. Empathy is the ability to see events and situations from another's perspective — to put yourself in their shoes. For brands, empathetic marketing is about seeing the world through the user's point of view. It helps you place the customer at the center of your marketing strategy and work outwards.
But it’s important to remember that being empathetic also means being genuine — you can’t create emotional marketing campaigns for the sole purpose of manipulating customers.
Empathy is believable when it creates authentic connections between brands and users. You have to build trust and organic relationships throughout the customer journey.
Why is empathy important in marketing?
We’ve outlined how empathy works in marketing, but there are numerous reasons why it’s important, especially in 2021 and beyond.
Emotion and connection are more necessary now than ever before. The way we live and work has changed in ways we couldn’t have imagined. "Business as usual" is a thing of the past, because a lot of emotion is being generated about the future — and these emotions impact how consumers react to marketing campaigns.
The range of human emotion is massive, from positive emotions like joy, interest, and amazement, to the more negative, such as fear, anger, or sadness (anger, especially, can be a powerful motivator for sharing content). Campaigns need to be geared towards evoking and connecting with these real emotions.
While brands still want to sell products and services and bring in revenue, the way they move users through the funnel has to change. And this approach needs to be from the ground up.
Adapt your content marketing, re-examine the customer journey, and educate your employees about the benefits of evoking emotion across marketing channels.
How to use empathy in marketing
Brand marketing has been on one trajectory for a long time: sell products and amplify your brand image by emphasizing the characteristics of your company.