Публикация за първи път. По време на Covid, когато останах вкъщи, бях засегнат от ужасна хазартна зависимост към спортни залагания и особено онлайн казина, като редовно губех £10-20k на месец.
Това продължи години наред, но с началото на 2024 г. жена ми ми помогна да разбера, че това просто трябва да спре и се регистрирах в gamstop. Казах на Barclays да блокират хазарта в сметката ми. За съжаление все пак ми позволиха да продължа да залагам. Оплаках се и те ми възстановиха моите загуби от £10k, които бяха натрупани от момента, в който ги помолих да ме спрат.
Barclays обаче закри сметката ми само дни след това и ми каза да използвам услугата за прехвърляне към друга банка, тъй като вече не ме искат като клиент. Бях клиент на тази банка от 1997 г., когато майка ми ми я отвори, когато бях на 11 години... единствената разплащателна сметка, която някога съм имал, и това ме предизвика доста шок.
Използвах услугата за превключване към банка Lloyds. Не след дълго тази неприятна зависимост ме удари отново и скоро започнах да залагам. През септември ударих най-ниската му точка. Загубих работата си от двадесет години и изпаднах в паника и направих 27 депозита x £3k за 3 дни... повечето от тях на 5-6 парчета в рамките на минути. Загубих £80k+.
След това поставих хазартен блок на моя акаунт в Lloyds. Оттогава се оплаквах, че тези плащания с дебитни карти е трябвало да бъдат маркирани по-рано предвид големия им обем и голяма сума и факта, че са били на странно изглеждащ задграничен доставчик. Наистина, един ден Lloyds всъщност ме спря да депозирам повече, тъй като достигнах дневен лимит на картата, само за да се нулира на следващия ден. Нищо общо с хазарта, само автоматично блокиране за големия обем плащания.
Никога не съм получавал телефонно обаждане от Lloyds или някакви съобщения „сигурни ли сте" в приложението ми по време или след това. Съпругата ми ми помогна да сложа блокиране на хазарта в мобилното си приложение... но за съжаление това не ме спря да правя банкови преводи към сайтове за хазарт няколко седмици по-късно и загубих още £20k през октомври.
Имайки предвид, че Lloyds никога не е маркирал този голям обем плащания с дебитни карти като проблем, въпреки че достигна дневния си лимит и ми позволи да продължа, когато се нулира на следващия ден
Като се има предвид, че Lloyds никога не се е обаждал и не ме е питал за благосъстоянието ми, след като спрях приложението си
Като се има предвид, че след това те никога не са маркирали 4 фалшиви плащания от £5k, извършени в рамките на минути, към задграничен търговец на хазарт...
имам ли основания да се оплаквам как съм разочарован като клиент?
Освен това, имам ли някакъв случай да се оплача срещу Barclays, че ме е изоставил като клиент, когато бях очевидно уязвим с моята зависимост. Трябваше ли Barclays да направи повече, за да каже на Lloyds, че съм с gamstop/имам хазартен блок в сметката си? Щеше ли Lloyds да получи достъп до тази информация? Или това е моя тежест.
От време на време чета тази тема и не съм наивен относно проблема си с хазарта. Търся терапия, жена ми вече контролира всичките ми финанси и се уча да се справям с новата реалност, че никога няма да си върна нищо от загубите.
Все още обаче ме гложди, че може би и Barclays, и Lloyds са ме разочаровали тук?
Всеки съвет би бил добре дошъл.
First time post. During Covid when stuck at home I became inflicted with a horrible gambling addiction for sports betting and particularly online casinos, regularly losing £10-20k in a month.
This went on for years but as 2024 started my wife helped me realise that this simply had to stop and I registered with gamstop. I told Barclays to block gambling on my account. Unfortunately, they still allowed me to continue betting. I complained and they refunded me my £10k losses that were accrued from the moment I asked them to stop me.
However, Barclays closed my account just days after this and told me to use a switch service to another bank as they no longer wanted me as a customer. I had been a customer of that bank since 1997 when my mum opened it for me aged 11... the only current account I had ever had and it caused me quite the upheaval.
I used the switch service to Lloyds bank. Before too long, this nasty addiction hit me again and I was soon gambling. In September I hit the lowest point of it. I lost my job of twenty years and panicked and made 27 deposits x £3k in 3 days... most of these in 5-6 chunks within minutes. I lost £80k+.
I then put a gambling block on my Lloyds account. I have since complained that these debit card payments should have been flagged earlier given the high volume and high amount of them and the fact they were to a dodgy looking overseas vendor. Indeed, on one day Lloyds actually stopped me from depositing any more as I hit a daily card limit, only for this to then reset the next day. Nothing to do with gambling just an auto block for the high volume of payments.
I never got a phone call from Lloyds or any "are you sure" messages on my app during or after. My wife helped me put a gambling block on my mobile app... but it sadly didn't stop me from doing bank transfers to gambling sites a few weeks later and I lost another £20k in October.
Considering Lloyds never flagged these high volume of debit card payments as a problem, despite hitting their daily limit and allowing me to continue when it reset the next day
Considering Lloyds never called or asked about my wellbeing after I put the stop on my app
Considering they then never flagged 4 dodgy £5k payments, done within minutes, to an overseas gambling merchant...
do I have any grounds to complain about how I have been let down as a customer?
Furthermore, do I have any kind of case to complain against Barclays for ditching me as a customer when I was clearly vulnerable with my addiction. Should Barclays have done more to tell Lloyds I was with gamstop / I had a gambling block on my account? Would Lloyds have been granted access to that information? Or is that onus completely on me.
I've been on and off reading this thread and I'm not being naive about my gambling problem. I am seeking therapy, my wife now has control of all my finances and I'm learning to cope with the new reality that I'm never getting any of my losses back.
However, it is still gnawing away at me that perhaps both Barclays and Lloyds have let me down here?
Any advice would be much welcome.